MALACKARAJ

Leszúrtuk, végeSzitáló, jéghideg esőben meregetem a vizet a teknő mellett és szeretnék valahol máshol lenni. Valahol, ahol nincs disznóbél meg disznószar. A joghurt a punci legjobb barátja, de jó reggelire is. A debreceni lehetne a legmenőbb kolbászunk, de megint csak a trükközés. A kalóriabajnok - A baklavában még a brownienál is több kalória lehet. Finomabb is sokkal.

Utolsó kommentek

  • l.ovlov: @daito: Király a kettes Volvo, volt vagy 6-7 darab, 86-ban vettem az elsőt, az egyik haver mondta ... (2010.01.13. 10:12) A puha és a lassú
  • KundK: Nekem hasonló szerelmem a kortárs CX. Abban 2.5-ös dízel van, de nem sokkal fürgébb. :) Most éppen... (2010.01.13. 10:10) Két éve a kockában
  • l.ovlov: @46Laca: Az AUTÓ neve VOLVÓ:P:))) (2010.01.13. 09:52) A puha és a lassú
  • Péter Anna: @gergel: nem, egérrel :) @biohazard: nagyjából ugyanakkor, egy katalógusban stipistopiztam le, de ... (2010.01.12. 20:21) A puha és a lassú
  • anyahajókabinajtóhajtogató: jó a post! (2010.01.12. 19:48) A puha és a lassú
  • Utolsó 20

Címkék

felni (1) kocsi (2) merga (1) volvo (3) Címkefelhő

A puha és a lassú

2010.01.12. 15:16 :: Péter Anna

Teljesen haszontalan, de érdekes összehasonlítás a nyolcvanas évek két megfizethető ikonjáról. W123 vs. Volvo 240.

A Törökék elköltöztek, így kezdődött. Régi barátság, a Mergáról még írtam is pár sort egy összehasonlító tesztben. Ott is egy Volvónak küldtem, egy új S80-nak. De azt nem gondoltam komolyan, ahogy ezt se. Most egy másik járókeretessel birkózhat. Értem.

- Aztán mi lesz a kocsival? Csak nem adod el?
- Nem, megszeretgeted néha? Garázs van.
- Jóhogy, majd blogolom a kalandokat, gumicserét, autómosást, ami akad, te meg olvashatod.

A Merga percek alatt az Volvó garázsába került, mert azt pár hétre kölcsönadtam egy barátomnak. Napi használatra. 1:0 a Mergának. De a Volvónak sem árt, ha valaki végre kifüstöli a rendszert, mert kifüstöli, abban biztos vagyok. Volvo most két hétig mindennek a határán lesz autóztatva.

Két hét Mergázás után kiderültek az alapvető különbségek, engem lepett meg a legjobban, hiába olyan hasonlóak papíron, mennyire nincs ezeknek közük egymáshoz. A két közel azonos korú, 2.3-as benzines, hátsókerekes, kézi váltós szedánt világok választják el egymástól.

A kétszázas hiába a világ egyik leglomhább autója, a Merga az instant öregségi szérum. Minden megtett kilométer egy évvel öregebbé tesz. Nem úgy, nem az idegeskedés miatt. Azt érzem benne, amit egy hasonló korú Jaguárban már átéltem egyszer. Negyven vagyok, bírom az elkövetkező tapasztalatokat, ráérek, mindenkinél jobban ráérek, engem már nem érhetnek meglepetések. Van ebben a furcsa hangulatban élvezet bőven, de az első percek inkább ijesztőek. Ezt tudja a Volvo is, de nem veszi ilyen komolyan.

Szegény W123 alig rendelkezik cukiság-faktorral, márkatársak nem villognak vissza, a távolabbi rokonok egyenesen észre se vesznek. A kétszázasból simán összevillogunk XC90-esekkel, és álltak már mellém S80-assal, és feltartott hüvelykujjal. S-Klassékkal ilyesmi nem fordult elő. Semmilyen másik Mergával sem. Egy árva kétszázas Volvo villogott csak vissza, akinek identitászavarosan köszöntem egyet a Mergából. Egyéb autókban ülő idegenek nem engednek be a sávba, soha nem mosolyognak át, parkolókban soha nem nézegetik. A Volvót sűrűn. Talán ha szalonállapotban lenne, de a kulturált patina erről a modellről nem mossa le az előítéleteket. 1:1

A megbecsült veterán pozíciótól távolabb van a Merga (hiába öregebb pár évvel) de sokkal kényelmesebb vele a cél felé haladni. A független felfüggesztéses Merci borzasztóan puha, de kevésbé billeg, és kanyarban is stabilabb a tankos hangulatú kétszázasnál. A Volvo mókásabb, sokszor kéretlenül is játszana, és ad egy legfeljebb KrAzokban átélhető, most mindenen átmegyek érzést. De nem sok móka van, mert a Merga erősebb, érezhetően jobban mozdul, és van benne fordulatszámmérő, amit ki ne szeretne felzavarni és visszaejteni? Itt megint csak a zűrzavar, mert a Merga megadja ezt a vizuális ingert, de a másiknak sokkal jobb hangja van, azt meg azért jó megzavarni, és a mély hőbörgés közben elnézni a fordulatszámmérő helyére szerelt analóg órát. Ezekből a következetlenül beépített élménymorzsákból csak az derült ki, egyik autó tervezésekor sem volt szempont a csupasz vezetési élmény, de véletlenül csak került mindkettőbe. 2:2

A jó kanyarokat nagyban gátolja mindkettő öreges, kissé löttyedt kormánya, de legalább kis körön fordulnak. A Volvo még kisebben, képes fekete lyukat csavarni maga köré (9.8 m), így böszme méreteik (4,8 és 4,9m ) ellenére mindkettő remekül parkolható, mindkettő szervókormányos. És kézi ablaktekerős. 2:3, a Volvo átvette a vezetést, mert egyre lefordul a garázsba, a másikkal ipszilonoznom kell.

Ha már hangok, akkor ajtók. Igen, a Merga tökéletesen tudja. Tudja azt a mély, sötét és pontos puffanást. Bársonnyal bélelt ólomajtók szólhatnak így. A Volvo is erős versenyző, beülök, magamra húzom a rettenetesen nehéz ajtót, védve vagyok. Ajtóban mindkét gép nagyon jó, de 3:3, mert a Merga verhetetlenül zseniális ebben a műfajban.

És rengeteg apróság, a Mergában menetzaj hetventől, a Volvo nem tud annyival menni, hogy menetzaj legyen. A Volvo váltója csudajó, Merga akadozik és nincs benne ötödik. A Merga ülése kényelmesebb, a Volvo kormánya jobban kézre esik.

A fogyasztásokkal nem foglalkozom, egyszerűen nem szempont. Az a szempont, hogy megnevettessenek, hogy furcsa dolgokat csináljanak, hogy a Merga balra indexelésnél a térdemre üt, a Volvónak fél óra alatt átforrósodik a váltója, hogy nem találom a Mergán az ablaktörlő kapcsolóját, hogy a Volvo pöccre indul bármikor.

A Merga legerősebb pontja az alacsony cukiság faktorral szoros összefüggésben álló, kulcsán fityegő birodalmi csillag. Fogékony társaságban az asztalra vágni, csodálatos élmény. Kéne egy mókusfarok, meg egy aranylánc. Jó vastag.

A következő részben gyorsulunk egyet az apókkal. Silver Deer vs. White Wedding

18 komment

Címkék: kocsi volvo merga

A bejegyzés trackback címe:

https://mangalica.blog.hu/api/trackback/id/tr991666402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.12. 15:52:28

Hiába, előítéletes kocsi ez a Merga, pedig nem ő tehet róla.

w126sd 2010.01.12. 16:19:40

A w123 a valaha megépített Mercedes volt.
Menjél ki az arabvilágba,csak ilyet látsz.
Az hogy itthon nem becsülik meg,köszönhető a sok fakezű parasztnak,meg cigánynak.
A mobile.de-n a w123 áeban már sokszor veri aw211-et!!!!!!!!Pedig átlagban csak 30év van köztk.
Shalom!

biohazard 2010.01.12. 16:25:46

Már vártam... :)

Amikor '84-ben életemben először láttam 240-est (világos acélkék volt)leültem mellé a járdára, és azt gondoltam, hogy soha még nem készült ennél szebb autó, és egyszer nekem is lesz ilyen.

Nem sikerült, de amikor két éve egy autó hasonló érzéseket váltott ki belőlem, gyorsan beszereztem, nehogy mégegyszer majd' negyed évszázadot kelljen várnom :)

Merga nem jönnni be.

Stern James 2010.01.12. 16:33:12

Tavaszi Yetron láthatjuk majd, ezzel jössz?

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.12. 16:36:54

@w126sd: tizenkettő ( ! ) darabot sikerült tulajdonolnom ebből a típusból. Soha nem volt és nem is lesz annyira kényelmes, könnyen, gyorsan javítható autóm, mint ezek voltak. Volt köztök benzines, dízel, javította osztrák szervíz, és hazai traktorszerelő is.
Akkor szerettem autót utoljára. Azóta csak járok valamivel.

Salvatore Bonanno 2010.01.12. 16:51:35

Anna, milyen jó kis punk rendszámod van! :-)

Donjuan 2010.01.12. 17:01:46

Volvóból volt egy pár, 240-es és 740-es is. Kevés ilyen jó autóhoz volt szerencsém. Az egyik 240-es fekete metál volt, barna bőrrel, klímával, 2,4 dízellel (by VW LT).

Taxomükke (UK) 2010.01.12. 17:43:58

Hahajjj!
Volt 240 GLE D6 és szintén hathengeres, 2,4 dízel 740 kombim... azóta is ezeket sírom vissza. Kényelem, vezetési élmény, kis fordulókör, jó pakolhatóság, ÉRZÉS!
Lesz még, tudom!!!

46Laca 2010.01.12. 18:42:06

Az autó neve Mercedes,könyörgöm.
Hadd ne mondjam,kik is hívják mergának...

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.01.12. 18:59:33

@46Laca: senki. egyébként, ha már szleng akkor merdzsó

gergel 2010.01.12. 19:00:31

a szív saját kézzel lett rajzolva? mert ahogy ránéztem elkezdtem elemezni :)

daito 2010.01.12. 19:26:51

144-es, 244-es, 242-es, 240-es Volvokhoz volt szerencsém. A 144-ből volt kettő, de szegény második tényleg borzasztó volt.

Viszont a többi... Gyerekként, 100-as Skodából szálltam át a 144 hátsó ülésére, kb. ilyen lehet, amikor majd az UFO-k majd szóba állnak velünk.
A 200-asokon tanultam vezetni. Az egyik egy vaddisznó benzines volt, angol kiadás, átszerelt kormánnyal, új motorral. Viszont cserébe nem volt benne szervokormány. (Ami élmény volt, mert fullos swiften és Golfon tanultam vezetni az iskolában, of course szervóval. Aztán beültem apám batár Volvojába, és alig bírtam eltekerni a kormányt.)
A másik egy lanyha dízel volt, de már volt benne szervó, meg valami fura váltó, aminél az 5. sebességet a váltó tetején lévő gombbal lehetett elérni. Így ismerkedtem meg az overdrive-val, szipp.

Kicsit olyan volt, mintha hajókat vezettem volna, de szinte sosem féltem vezetés közben. Ráadásul hülyebiztosak voltak, gyk. egy hibájukra emlékszem, a kipufogók voltak azok, amelyek rohadtak, eltörtek, stb.

Azóta volt 1-2 Volvo alattam, de sosem fogom ezeket elfelejteni. (Pedig még nem vagoyk 30.)
Mondjuk emlékeim szerint, 15-20 éve, ha volt egy 12 év feletti ilyen Volvod, azzal valahogy kilógtál a tömegből, vidéken tutira. "Nektek Volvótok van." Már rég eladtuk az utolsó 200-ast, és még 5 évvel később is kérdezték a városban, hogy apám azzal jár-e?
Ma már minden faluban van S40, meg tele az ország XC50-60-90-ekkel. Múltkor Pesten munkába menet vagy 5-öt megszámoltam a Hungárián.

Ja, és azoknak a csomagtartójába simán befért 1-2 halott vagy 500 kiló kokain.

Péter Anna 2010.01.12. 20:21:03

@gergel: nem, egérrel :)
@biohazard: nagyjából ugyanakkor, egy katalógusban stipistopiztam le, de én se szeretnék még egyszer 25 évet várni valamire :)
@Stern James: szerintem a Volvóval megyek, vártam rá 25 évet :D

l.ovlov 2010.01.13. 09:52:05

@46Laca: Az AUTÓ neve VOLVÓ:P:)))

l.ovlov 2010.01.13. 10:12:48

@daito: Király a kettes Volvo, volt vagy 6-7 darab, 86-ban vettem az elsőt, az egyik haver mondta milyen jól megy neked Volvód van. Mondtam neki neked megy jól 300e vettél egy négy éves Ladát, nekem nem telik rá, én csak 180e tudtam fizetni a 10 éves Volvóért, na akkor padlót fogott:)) Több mint 1 millió km mentem Volvókkal de az úton egy sem hagyott ott, a kettesek után 2001-ben vettem egy hetest, most is az van és marad is. Csak a kocka!!!