MALACKARAJ

Leszúrtuk, végeSzitáló, jéghideg esőben meregetem a vizet a teknő mellett és szeretnék valahol máshol lenni. Valahol, ahol nincs disznóbél meg disznószar. A joghurt a punci legjobb barátja, de jó reggelire is. A debreceni lehetne a legmenőbb kolbászunk, de megint csak a trükközés. A kalóriabajnok - A baklavában még a brownienál is több kalória lehet. Finomabb is sokkal.

Utolsó kommentek

  • l.ovlov: @daito: Király a kettes Volvo, volt vagy 6-7 darab, 86-ban vettem az elsőt, az egyik haver mondta ... (2010.01.13. 10:12) A puha és a lassú
  • KundK: Nekem hasonló szerelmem a kortárs CX. Abban 2.5-ös dízel van, de nem sokkal fürgébb. :) Most éppen... (2010.01.13. 10:10) Két éve a kockában
  • l.ovlov: @46Laca: Az AUTÓ neve VOLVÓ:P:))) (2010.01.13. 09:52) A puha és a lassú
  • Péter Anna: @gergel: nem, egérrel :) @biohazard: nagyjából ugyanakkor, egy katalógusban stipistopiztam le, de ... (2010.01.12. 20:21) A puha és a lassú
  • anyahajókabinajtóhajtogató: jó a post! (2010.01.12. 19:48) A puha és a lassú
  • Utolsó 20

Címkék

felni (1) kocsi (2) merga (1) volvo (3) Címkefelhő

Két éve a kockában

2009.11.18. 18:30 :: Péter Anna

Ráment a gatyád? Látod, szoknyában vagyok.

  Két éve van egy youngtimer-korú Volvóm, és minden pontosan úgy történt, ahogy sejtettem, ahogy tapasztaltabbak ígérték. Egyetlen kétségem volt. Pénzügyi tanácsadónak, jellemformáló piszkavasnak beválik-e?
  A huszonéves youngtimerek félúton csattognak a lenézett öreg autók és a megnézett veteránok között. A többség, állapottól, ritkaságtól függetlenül az elsőbe sorolja. Nekik Lada a Ghibli. Literes motorkákat szénné pörgetve kaparnak előre, ha megelőzöm őket, örjöngenek, ha nem kerékfüstölve lövök ki előttük sárgánál, és dudálnak, ha öt másodpercen belül nem parkolok be. Hülye kurva a vén szaroddal, hallom eleget, pedig kurva ilyennel nem jár, ebben biztos vagyok. Ez a megszólítás alanyi jogon jár az autót vezető nőknek. Leszarom, nem ingem, és cserébe ott van a többi Volvós, a szimpatizánsok, mosolygók, kérdezősködők és a többi kétszázas, hétszázas összevillogása. Szép pillanatokat szerzek így sok öszvérnek használt kétszázas gazdájának, amikor viszonzatlanul kivilágítom a szemüket. Keresik a traffit, nem értik. Mindegy.
  Olcsón vettem, de a mókás vételáron sose mertem nevetni. Megmondták, elhittem, ez csak az első kóla, a kezdőrészlet, lesz itt ékszer, külföldi nyaralás és drága éttermek, rohadó bódé, csúszó kuplung, megálló termosztát, letapadó fékek, begerjedt alapjárat, leálló ablaktörlők, kötelező szervíz fél évente. Így sem olyan rosszak az arányok, mint egy 0%-ra vásárolt Suzukinál, de vannak erős pillanatok. Messze van a tökéletestől, de a kereskedésben leszámolt összeg ötszörösét már elvitte. Megérte? Nekem igen, mert befektetésnek szántam. Nem a kocsiba, az sose fogja visszahozni, még 2009-ben is évtizedek kellenek egy kétszázasnak a különleges veteránsághoz, értéknövekedéshez. Milliószám gyártották, és mindent bír. A pénzt majd én hozom vissza.
  Pénzt keresni egészen fiatalon megtanultam,de ésszerűen elkölteni csak most, harmincon túl. Sok volt, elvertem, kevés volt, kihúztam, amíg sok lett megint. És jött ez a böszme játékszer, az állandó, de nem kényszerű kiadásokkal. Mint egy csizma, egy T-bone szték, vagy elfogyott az arckrémem. De a kocsinak vásárolva nem lehet alább adni. Nincs alsó polc. Az élet Niveával bekent fejjel is ugyanúgy megy tovább, de a kocsi csak áll a régi kuplunggal, ócskavas a rohadt kasztnival. Nincs móka, kacagás, autókázás, meg kell venni a szép cipők, Clinique arcápolók és degusztációs menüknél is drágább alkatrészeket, ki kell fizetni az embereket. Erre már tervgazdálkodás kell, amit meg kellett tanulnom. Egy kocsitól. Egy olcsóbb MBA árán megtanított.
  De ott nem lett volna vezetéstechnikai tréning a program része. A kétszázas robosztus szerkezete jelent némi védelmet, de a balesetet nem segít elkerülni. Ha hibázok, nem javít, nem ébreszt fel, nem rakja vissza a kocsi seggét az útra, egyetlen mozaikszót ismer, DL, De Luxe felszereltségi szint. Elég volt egyszer kitágult pupillákkal, sikító kerekekkel csúszni az előttem kattogva vészfékező pirosan égő lámpái felé. Jobbra gyalogosok, balra álló sor. A csattanásnál csak a pénztárgép csilingelt hangosabban. Elég volt egyszer a rosszul bemért kanyar közepén fékezni, hogy azóta mindent elintézzek előtte, és sose vezessek fél kézzel. Az örökölt Wunderbaumnak nem természetes állapot a vízszintes lebegés, ez a puha autó nem egy hacsiroku. Két év után hűvös nyugalommal járkálunk, beengedem a tülekedőket, lassítok a zebránál és betartom a sebességkorlátozásokat, amit autópályán haladva legfeljebb lejtőn tudnék túllépni. A méretes műanyag lökhárítók indexre ráerősítő hatását régen nem használom ki, majd sávot váltok, ha beengednek. Általában beengednek.
  Túl sokat nem is tudnék ugrálni, a 2.3-as hajómotor százvalahány lóereje ki tudja hol legelészik naphosszat, mert nem az istrángot szaggatják szanaszéjjel a vén gebéi. Lent is erős, de fent se megy. Egy kínszenvedés minden gyorsulás, hosszas gondolkodással, elemelkedő motorháztetővel, hőbörgő motorral indul neki. Százzal a szélső sávban, az jó, arra elég neki kilenc liter. Csak ne kelljen megállni, mert akkor minden kezdődik előlről. A fodulatszámmérő helyén, nagyon helyesen analóg óra, mit is néznék rajta, pont olyan tempóban sorolná a számokat a mutató, mint az órán.
  A korosztályos kategóriatársak billentenek meg egyedül. Égő Ákos 99-ese, LOL hiába földije, és hasonlóan löttyedt a futóműve, teljesen más karakter. Megszoktam, az autó már az előszobában morogva és ugrálva rángatja a pórázt, sétálunk! Lollal egy kicsit máshogy alakultak a napok. Anna, indítózzál rá gyorsan, sűrű egymásutánban, majd elkapja a mágnes!- üvölti az Égő a térerőhiányos garázsban a fülembe. Elkapta. Elsőre soha. Neki és a Katinak mindig. Lelke van, mondja Kati és mosolyog a májmetál gépre. De ha elindul, bármeddig ülnék benne. A Volvo sürgős vezetőoldali üléscserére szorul, de félek, az új ülés se lesz sokkal jobb, egy óra benne garantált váll és nyakfájás. A 99-essel lementem Kecskemétre, a kis turbotrollok végig simogattak az úton, frissen szálltam ki. Hazafelé kifordult kerekű kollégát is megismertünk a leállósávban, Égő szerint ezek az útszéli, csendes, közös szívások nem ritkák köreikben, pedig turbo. De a legjobban a faragatlan turbósikítozás és a lomha Volvóhoz hasonló fogyasztás mellett látványosan jobb tempó és gyorsulás hiányoznak belőle.
  De ez a közel félmillió kilométert megjárt lassúság megnevelt. Átgondolom, mielőtt kimondom. Vagy jókor vettem, vagy kockás sarkaiba verve a fejem, hozzáidomultam.
  Hideg matematika száll meg néha, sokszor magam sem értem. Ott állunk mellette, milyen színe legyen. Lehet bármi. A színátírás költsége semmi a végösszeghez képest. Narancs? Áll egy okker kombi a nyolcban, elég jó. Nem, az hippis, ne. Fekete. Az nagyon tetszene, de a műanyagok csúnyák lesznek rajta. Mégis fekete, de jó lenne. Piros. Nem. Fehér. Nem is tudom. Szeretem a türkizt. A narancsot is. A kéket és a rózsaszínt. Gábor, fújjátok le ezüstre, jó? Ez egy kocsi, nem vurstli.
  Nekem bevált, de nem ajánlom mindenkinek. Autónak nem való, de annyi minden másnak igen.

30 komment

Címkék: kocsi volvo

A bejegyzés trackback címe:

https://mangalica.blog.hu/api/trackback/id/tr741509703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.11.18. 19:08:25

Már épp akartam kérdezni, mi újság a svédacéllal. Első lámpákat cseréltél?

suo tempore 2009.11.18. 19:12:02

miről volt szó ebben a cikkben?

esküszöm, elolvastam, de mielőtt másodszor is nekifutnék, azért megkérdezem

msadmin 2009.11.18. 19:36:47

Annának nem fiatalabb volvoja volt? nem 740 vagy vmi ilyesmi?

becsülöm benne a volvo iránti szeretetet. csak nem kerülne ilyen sokba ez a típus..

Humphrey 2009.11.18. 19:48:18

a belsőség/tc baja, hogy ez nem ott jelent meg. tecc.

Humanic (törölt) · http://macso.blog.hu 2009.11.18. 20:11:41

Tessék OT-zni, ez legyen a legutolsó befektetés. És tessék átülni valamilyen két liter fölötti japánba.
Csókolom.

gillian 2009.11.18. 20:16:23

Szerintem jó cikk. Nem gondoltam volna, hogy van bennünk valami közös :)
Enyémke Rover, épp nagykorú, gyárilag romos (legalább 2 koccanás nyomait hordja magán, így vettük), viszont remekül megy (max. 140-ig), pöccre indul, automata (nem boldogulok a normál váltóval), katasztrofálisan hörög bármilyen helyzetben, ÉS megtanított közlekedni - együtt eljutunk bárhová. Imádom. Sajnos tényleg a szétesés határán van, emiatt a műszakija lejártával kénytelen vagyok elbúcsúzni tőle :((((

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.18. 20:18:18

Szép gép. Sokkal bájosabb a rákövetkező modellnél, és a színe is egész érdekes.

Bambano 2009.11.18. 20:21:17

NEM LÁTOM, hogy szoknyában vagy:)) tessék pótolni a hiányosságot:PPP

@suo tempore: folytatásos cikksorozatunk részét olvashattad. Az előző rész tartalmából:
- jééézus, szénhidrát hiányom van, azonnal baklavát ide
- a mai rész tartalmából: jééézus, benzingőz hiányom van, autózni akarok
- a következő rész tartalmából: jééézus, pasi hiányom van, a többit a goldengate.hu-n intézzük:P

De legalább megtudtuk, hogy legalább egy dolog létezik, amit Anna félgázzal csinál, az autózás... mert a kaját, a sztéksütést, a szusi csavargatást tuttira nem nagyolja el:)

Balt 2009.11.18. 20:27:49

@suo tempore: Pedig ott van: házassági évfordulót ünnepel az ifjú asszony. :) Amúgy, nőiesen. Pedig hovatovább antagonisztikus ellentét feszül egy szögletes Volvo és a nőies vonások között, de hát ellentétek vonzzák egymást. Nekem tetszik! :) Én is azt mondtam, mára elértem: svéd a cél! :) (Saab 9.5 LPT)

Jonas-R 2009.11.18. 20:58:46

nekem ez a leírás tetszett.

pink75 2009.11.18. 21:21:48

tudtam, hogy jobb a granada, de hogy ennyivel...

boldii9 2009.11.18. 22:12:58

A kockavolvó életérzés, és ez átjön a cikken.

pappito · http://pappito.com 2009.11.18. 22:57:24

bezony az. nejem egy kettes kombival járt és imádta, miután kipucoltam és kicseréltem a vezetőülést, ami kicsit tényleg kényelmetlen és kiült volt négyszázhuszonpárezer km után.

Anna, nézd meg, hogy nem anyósülés van-e benn vezetőülésnek, van eltérés, annak ellenére, hogy felcserélhetőek, pár fokban különbözhetnek, ez is okozhat nyakfájást!

sunblind 2009.11.18. 23:43:37

azér ha egy nő féligmeddig autós újságíró, az azér szekszi :D

Alf (törölt) 2009.11.18. 23:47:38

"Literes motorkákat szénné pörgetve kaparnak előre, ha megelőzöm őket, örjöngenek, ha nem kerékfüstölve lövök ki előttük sárgánál, és dudálnak, ha öt másodpercen belül nem parkolok be."

szia, nekem ez van: indafoto.hu/alfax
egyszer írtál ilyenről is :)

ugyanez igaz rá is és a közlekedés többi résztvevőjére. volt olyan, hogy konkrétan sárgánál rámvillogtak hátulról, hogy indulj már...

Don Blasius 2009.11.19. 00:33:55

Ez a 2,3-as szerintem fürge lehet az én egykori kehes dízelemhez képest. Pedig azért a 140-150-et megfutotta az is. Igaz falta az olajat. Sajnos nem mertem már vállalni 2 év után a tartását, de minden tiszteletem érte Neked! Érje meg szépen tisztességben a veteránkort!

Most egy 3 éves Opellel járok, de a youngtimereket (főleg a Volvókat) mindig megcsodálom és magam elé engedem, ha lehet.:)

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2009.11.19. 05:05:31

majdnem vettem egy 740 est pár hete nagyon szép állapotban csak balkormányos volt az meg felénk sajnos nem jó így maradt egy daihatsu applause ami jó de a volvó sokkal jobb lett volna.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.11.19. 07:19:46

Úgy egy hónapja NAGYON közelről megnéztem magamnak ezt a Volvót a Szépvölgyin. Volt ott egy sötétzöld lámpa, amin én még úgy gondoltam, hogy átcsusszanok, de az előttem haladó Swiftes úgy godolta, hogy ő meg nem. Mondom kikockázom sávváltással, aztán csak annyit láttam, hogy érdemes lenne fékezni, mert igencsak közeledek egy a lámpánál várakozó Volvóhoz. Megálltam mögötte, utána láttam a rendszámot, meg benne Annát. Nem kicsit lett volna ciki kiütni alóla:)

gatsy 2009.11.19. 09:04:00

Az ilyen "annás" írások tényleg nagyon hiányoznak a Belsőségről. Dr. Orosszal együtt...
Köszi, és remélem lesz még folytatás.

Avant1 2009.11.19. 09:16:13

Jó írás, tetszik. A Volvo is. viszont az 5x-ös vételár/szervíz szorzó nagyon durvának tűnik két év alatt - vagy az is lehet, hogy ennyire olcsón sikerült megvenni. Én anno 4 év alatt fizettem ki a vételárat még egyszer (egy, a vásárláskor 18 éves 4karikásra)

Péter Anna 2009.11.19. 10:05:43

@Avant1: a bódéfelúítást vedd bele, akkor már nem olyan extra. az új nagyon nagy bódék nagyon drágák. a rozsdás, nagyon nagy bódék nagyon olcsók. így jön ki az 5 :)

Rocko- 2009.11.19. 10:20:57

Anna hajrások sikert, leld örömödet benne.

@feketenap: nem, csak turbos műszerfalat meg sportdobot. :)

@scheerti: az R19-cel a Volvot? :DDD

@Avant1: a qp-ra? :)

Péter Anna 2009.11.19. 10:24:35

@Rocko-: jaaa scheerti nem MAN-el jár? :)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.11.19. 11:29:23

@Rocko-: ideális autó talán egy 2.2-es, öthengres, Bertone kupé lenne, magyar forgalmival, diszkrét véggel, szoknya nélkül.

Rocko- 2009.11.19. 21:57:49

@Péter Anna: nem éppen. :)

@feketenap: Annának? mindenképpen. a szoknya nélküliségről kérdezd meg a férjét. :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.11.20. 14:56:30

@Péter Anna:

Ha vennék városi közlekedésre teherautót, az csak Kamaz lenne:D

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.01.06. 11:23:23

@Rocko-: Bunkó!
Úgy értettem, saját részre, magamnak, csak egyedül, stb. Vágod?

Rocko- 2010.01.06. 13:37:44

@feketenap: :D
értem.
szoknyában hülyén mutatnál. :D

KundK 2010.01.13. 10:10:46

Nekem hasonló szerelmem a kortárs CX. Abban 2.5-ös dízel van, de nem sokkal fürgébb. :)
Most éppen csak álmodozok róla, de ami késik, nem múlik. :)